Johannas ljuva ting

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Bjohanna´s framtid

Av Johannas ljuva ting - 8 november 2013 17:15

Nu har jag fått smälta chocken över hur mycket pengar jag fick in till cancerfonden, Rosa Bandet.
Så därför har jag börjat fundera på framtiden för Bjohanna. Bjohanna kommer aldrig bli som det var innan "Det Rosa Armbandet", Bjohanna kommer förknippas med "Det Rosa Armbandet", Bjohanna kommer vara "Det Rosa Armbandet"! Så varför inte ta vara på det tillfället och den chansen det ger mig. Jag är ju livrädd för cancer och hatar den sjukdomen något fruktansvärt! Jag tycker inte det är rätt att den sjukdomen vinner över livet. Livet ska vinna över sjukdomen. Jag fick en/flera tankeställare under tiden jag gjorde "Det Rosa Armbandet"... Varför gör jag det här? Hur kan jag som är 21 år brinna så otroligt mycket för att få in pengar till Cancerfonden? Hur kan jag som är så ung vara så rädd för cancer?
Svaren är ganska lätta: Jag gjorde armbandet för att jag ville få flera människor att engagera sig och skänka pengar till Rosa Bandet, det spelar ju ingen roll hur många armband jag skulle göra om ingen köpte dom! Jag brinner för det här för att jag är så rädd, dom två sakerna hänger ihop, tror jag. Jag är ingen superwoman men jag kan fan göra något i alla fall!


Därför kom jag fram till följande: Bjohanna kommer satsa på att göra smycken (framförallt armband) mot cancer. Mitt budskapsarmband är redan designat och ligger ute på Facebook och Instagram.
Armbanden är väldigt, väldigt enkelt men snyggt!
Det är ett armband gjort med elastisk tråd, pärlor och bokstavspärlor. Bokstavspärlorna uttrycker texten MOT CANCER. Därför har jag döpt min satsning till mot cancer och armbandet heter "Mot Cancer-armbandet". Armbandet kostar 100 kr/st och 85 kr per armband går direkt till Cancerfonden. Köp ett!


 


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johannas ljuva ting - 13 mars 2017 13:29

Denna blogg kommer inom kort stängas ner! Jag kommer inte svara på några frågor/kommentarer utan hänvisar er till min mejl: bjohanna@live.se eller till min Facebooksida: Johannas Ljuva Ting  ...

Av Johannas ljuva ting - 17 april 2015 15:32


Hösten 2013 designade jag ett armband som fick namnet "Det Rosa Armbandet". Det blev en stor succé! Hösten 2014 designade jag igen "Det Rosa Armbandet" men utökande då även med armbandet "Boobs". Alla dessa armband designade jag för att få in pengar ...

Av Johannas ljuva ting - 13 april 2015 16:20


Till klockan 18.00 ikväll pågår det en tävling på min Facebooksida där man har chans att vinna ett supersnyggt armband!Det ni behöver göra är att gilla min sida på Facebook och sedan dela det översta inlägget offentligt på eran profil och kommentera ...

Av Johannas ljuva ting - 10 april 2015 22:45

Hej! Min pappa är sjuk i cancer och jag gör ett armband för att få in pengar så han blir frisk. Mitt armband ser nästan ut som ditt och jag tycker att det är oschysst att du härmar mig. Du vet förmodligen inte hur det är att ha en nära anhörig sjuk i...

Av Johannas ljuva ting - 10 april 2015 11:45

En av alla olika pärlor som jag arbetar jättemycket med är Howlite. Jag älskar den matta ytan på dessa pärlor och det spräckliga mönstret som får pärlan att kännas gammal. Jag har även märkt att Howlite är ett material "som går hem" hos andra smyckes...

Presentation


Välkommen hit!
Smyckesdesigner som designar unika smycken.
Gilla mig på Facebook och följ mig på Instagram!
Kontakt: bjohanna@live.se

Sök i bloggen

#johannasljuvating

Har du en fråga? - Fråga på!

2 besvarade frågor

Bloglovin

Johannas ljuva ting

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards