Johannas ljuva ting

Alla inlägg under oktober 2014

Av Johannas ljuva ting - 17 oktober 2014 23:00

Hur började allt?

- Allting började för ett år sen. Jag ville vara med och bidra med mer pengar till kampen mot bröstcancer och få mer folk att agera och hjälpa till. År efter år har jag köpt Rosa Bandet och bidragit med några kronor. Men jag tyckte det kändes lite fjuttigt. Och eftersom jag alltid har tyckt om att pyssla och arbeta med mina händer kom jag på idén med "Det Rosa Armbandet" som blev en stor succé mycket tack vare att TV4 Västerås uppmärksammade mig.

Varför engagerar du dig just så mycket i kampen mot bröstcancer?
- Vilken kvinna är inte rädd för bröstcancer? 20 kvinnor om dagen får veta att dom har bröstcancer och det är hemskt! Dessutom har min mormor haft bröstcancer och jag är verkligen rädd för att min mamma, syster eller jag själv ska drabbas. Och en annan anledning till att det just blev bröstcancer och Rosa Bandet är för att stödet till Rosa Bandet är så otroligt stort under oktober och det är väldigt många företag med mera som är med i kampen.

Hur kom du på designen?
- Jag kollade runt på nätet och samlade idéer i mitt huvud. Kollade mina grossister som jag använder annars också vad dom hade i lager och började bygga ut ifrån det. Att det skulle vara rosa var självklart från början.

Varför blev det ett nytt armband i år?
- För att det blev en sån succé förra året! Och jag ville göra det igen. Dock har jag inte sålt lika många armband i år som förra året men det gör inget. Det är tanken som räknas och jag är nöjd med det jag får in! Men mitt i allt kom jag ju på ett nytt armband, så i år gör jag fyra olika designers på armband där jag skänker pengar till Rosa Bandet. Ganska typiskt mig att aldrig få stopp på nya idéer!

Vad är ditt mål i år?
- Jag har faktiskt inget mål i år. Hade jag inte förra året heller och då lyckades jag sälja 140 armband. Jag tror det bästa är att inte ha något mål för då kan man bara bli nöjd och ännu mera nöjd istället för att bli missnöjd över att man fått in en dålig summa. Men jag menar absolut inte att jag är missnöjd på något vis! Jag har redan fått in över 3000 kr och bara halva oktober har gått :)


Hur mycket material har du fått beställa i år?
- Oj, jag vet inte... Det är ganska mycket. Framför allt bokstavspärlor till "Boobs"- och "I like boobs"-armbandet. Dom blev väldigt populära, väldigt fort, men det är bara kul!

Har du något annan idé på G?
- Det kan man väl säga. Fast den kommer inte bli aktuell förrän i maj 2015. Men kan avslöja att det är ett nytt armband mot cancer och jag lägger fokus på prostatacancer.

Till sist, hur beställer man något av dina fina armband?
- Man mejlar till bjohanna@live.se eller letar upp min sida på Facebook som heter Bjohanna.


 

Av Johannas ljuva ting - 6 oktober 2014 23:45

Hej finisar!


Jag vill börja med att tacka alla som hittills köpte "Det Rosa Armbandet" och redan bidragit med 1.200 kr till min insamling! Helt fantastiskt!
Idag när jag satt och tillverkade några rosa armband fick jag en idé. Varför inte göra ett till armband som jag kan samla in pengar på till Rosa Bandet men detta på en elastisk tråd och något billigare?!
Så idag kom jag på "Boobs"-armbandet! Och wow vilken rektion jag fick på min Facebook-sida!! Jag blir så himla glad för att det finns så fantastiskt fina människor där ute! Det är inte bara jag som vill besegra cancer utan ni vill också och bidrar i kampen genom att köpa MINA smycken! Helt fantastiskt!!
Inte nog med att det var kvinnor som snabbt ville köpa "Boobs"-armbandet utan män ville också ha det så jag fick helt plötsligt börja spåna på ett mer manligt armband! Det är faktiskt första gången jag designar ett manligt armband. Eller nu ska jag inte vara så strikt på manligt och kvinnligt. Men den andra modellen är inte lika rosa, om jag säger så :) Men den kan självklart bäras av kvinnor med och självklart kan män bära den med rosa också!


"Det Rosa Armbandet" och "Boobs"-armbandet
140 kr/st respektive 70 kr/st
100 kr respektive 50 kr skänks till Rosa Bandet.



  "Boobs"-armbandet i en mer manlig modell.
"I like Boobs" specialbeställning.

70 kr/st, 50 kr skänks till Rosa Bandet  

Av Johannas ljuva ting - 2 oktober 2014 15:45

Här är det!

Årets Rosa Armband med säljstart igår!
Pris: 140 kr/st var av 100 kr per armband skänks till Cancerfonden, Rosa Bandet.


Beställ ditt egna via mail: bjohanna@live.se eller via Bjohanna på Facebook i ett PM! :)


 

Presentation


Välkommen hit!
Smyckesdesigner som designar unika smycken.
Gilla mig på Facebook och följ mig på Instagram!
Kontakt: bjohanna@live.se

Sök i bloggen

#johannasljuvating

Har du en fråga? - Fråga på!

2 besvarade frågor

Bloglovin

Johannas ljuva ting

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards