Johannas ljuva ting

Alla inlägg under december 2013

Av Johannas ljuva ting - 13 december 2013 22:45

Bjohanna's Facebooksida har kommit upp i 99 gillningar nu. Det är helt fantastiskt!
Funderar på att fira på något vis när jag når 100. Kanske lotta ut ett smycke eller något?


Under denna vecka har jag gjort några nya smycken:


Armbandet "Emil" gjort av memorywire vilket betyder att tråden håller sin form
och inte behöver något lås för att stanna runt armen.

 


Fyra olika armband alla gjort på elastisk tråd.

#1: "Silver" Snyggt armband bland med pärlor och mellandelar i metall.

#2: "Buddah# enkelt och stilrent armband med en utstickande pärla i form av ett Buddhaansikte.
#3: "Trippel bling" elegant armband som blingar snyggt i rosa, turkost och vitt.

#4: "Ängla" välj valfri ängel i rött eller vitt att haka på armbandet. Blir otroligt mäktigt!

     

Av Johannas ljuva ting - 7 december 2013 12:00

Med detta armband kan du vara med att utrota barncancer.
Detta armband som jag kallar "låt barn leva och leka" kostar 105 kronor och 85 kronor per armband skänker jag till Barncancerfonden. Varje bidrag gör skillnad!


Ni kan även skänka pengar via min egen insamling som jag startat på Barncancerfondens-hemsida:
Bjohanna´s smycken mot cancer


 

Av Johannas ljuva ting - 6 december 2013 23:00

Har gjort ytterligare ett nytt armband! :)

Detta armband har fått namnet "Tvilling" och är två exakt likadana armband som man kan dela mellan sin bästa vän, sitt syskon eller någon annan speciell person. Vill man inte dela armband med någon kan man självklart bära båda två själv!


 

Av Johannas ljuva ting - 2 december 2013 14:11

Lite nyheter från Bjohanna!
För att beställa: bjohanna@live.se

Ett nytt armband i min satsning mot cancer! Detta armband kostar 105 kronor och 80 kronor per armband skänker jag till Barncancerfonden!

Dubbelt namnarmband med väldigt mycket färg! :) Perfekt dig som vill ha barnens namn runt handleden. Detta armband går även att få i tre varv och då tre namn/ord.

Armbandet "Josefin" är gjorde med en väldigt tunn wiretråd och färgstarka pärlor. Armbandet är 20 cm och anpassat för en vuxen kvinna. Men går självklart att få både mindre och större vid behov. Har barnet ett kortare namn än exemplet så fylls det på med pärlor bredvid namnet så att hela tråden blir full. Wiretråden finns i olika färger.

Armbandet "Gustav" är gjord med en likadan wiretråd som armbandet "Josefin". Skillnaden är att pärlorna på detta armband set ut som karameller. Armbandet är 20 cm och anpassat för en vuxen kvinna men går självklart att få mindre och större vid behov. Wiretråden finns i olika färger.

Bjohanna har nu även fått sin egen tag att märka smyckena med! Tagen är gjord i plexi och bär texten "Bjo's". Tagen kommer sättas på de smycken där jag tycker den ska finnas med, inte på "Mot cancer-smycken" då jag designar de smyckena för att stödja kampen mot cancer och inte för att göra reklam för Bjohanna.

Presentation


Välkommen hit!
Smyckesdesigner som designar unika smycken.
Gilla mig på Facebook och följ mig på Instagram!
Kontakt: bjohanna@live.se

Sök i bloggen

#johannasljuvating

Har du en fråga? - Fråga på!

2 besvarade frågor

Bloglovin

Johannas ljuva ting

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards