Johannas ljuva ting

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Johannas ljuva ting - 16 oktober 2013 20:00

Igår hade jag TV4 Västerås på besök hos mig!
Någon dag i nästa vecka kommer ni kunna se mig på TV4 om ni får in lokala nyhetssändningar från Västerås.
Klippet kommer också gå att se via deras webb! Anledningen till att dom besökte mig och intervjua mig igår är för att TV4 Västerås uppmärksammar kampen mot bröstcancer i Västerås och visar olika sidor av det. T.ex såg jag Tiina Magnusson här i veckan som fått bröstcancer och nu får cellgifter. Tinna Magnusson är känd från TV3´s program "småstadsdrottningar". Men mig ville dom också ha med på grund av armbanden som jag gör och säljer för att skänka pengar till Cancerfonden, Rosa Bandet. Så missa inte att se mig på TV i nästa vecka!

- Tyvärr vet jag inte själv vilken dag det blir ännu, så jag återkommer när jag vet mera själv! :)


Uppdatering:
Har nu fått veta att inslaget om Det Rosa Armbandet kommer sändas under tisdag den 22/10.
Så sitt bänkad framför TV:en den första lokala sändningen på morgonen! För det kommer jag göra!
Inslaget kommer visas under hela dagen men i olika längd beroende på vad det kommer in för andra nyheter. Och får ni inte in lokala sändningar från Västerås så finns inslaget på deras webb samt här och på Facebook! :)



 

Av Johannas ljuva ting - 16 oktober 2013 14:00

Det Rosa Armbandet är gjort i rosa imitationsläder som är rund flätat.
Låset är i metallmateriel med silverfärg lika så med berlockens baksida. Detta är alltså inte äkta men ALLT är nickelfritt!


För att armbandet ska hålla och vara fint så länge som möjligt följer några tips:

  Vid kontakt med vatten, ta av armbandet för att det inte ska bli missfärgat.
Undvik kontakt med salvor, parfym, spray och andra skönhetsprodukter. Därför är Armbandet är det som åker på sist på morgonen och av först på kvällen (detta gäller egentligen alla smycken).
Försök inte få på och av armbandet när det är ihopsatt utan öppna ALLTID låset. Annars finns risk för att låset går sönder.
Puttsa inte armbandet med silverputts! Eftersom det inte är äkta silver kommer låset och berlocken bli missfärgad.
Var försiktig så du inte råkar fastnar med armbandet i vantar, tröjor, jackor eller liknade.


Om flätan skulle släppa från låset, limma lite lim i låset
eller kontakta mig  på bjohanna@live.se så kan jag fixa det!


 

Av Johannas ljuva ting - 16 oktober 2013 12:30

Senast jag uppdaterade om insamling till Rosa Bandet var den 9:e oktober (här kan ni läsa det inlägget).
Så jag tyckte det var dax för en ny uppdatering idag! Just i detta nu har jag tack vare er fått ihop 2.000 kronor till Cancerfonden, Rosa Bandet! Det är ju heeeelt fantastiskt och jag är så himla glad för att människor engagerar sig och köper Det Rosa Armbandet för att stödja kampen mot bröstcancer. Ni är fantastiska och har ett stort hjärta!

Men oktober är inte slut än och jag säljer armbandet hela oktober ut. Tyvärr har jag fått lite leveransproblem från min ena grossist... Så armbandet kommer få ett lite nytt utseende i nästa vecka. Men budskapet är fortfarande det samma och det som kommer skilja sig är hur man låser armbandet, annars är det nästan exakt likadant! :)
men så länge jag har den "gamla" modellen hemma kommer dom säljas först.


Om du också vill vara en helt fantastisk människa och bära ett Rosa Armband för att stödja kampen mot bröstcancer, hör av dig till mig på följande e-post adress: bjohanna@live.se.


Tillsammans kan vi besegra cancern!  

Presentation


Välkommen hit!
Smyckesdesigner som designar unika smycken.
Gilla mig på Facebook och följ mig på Instagram!
Kontakt: bjohanna@live.se

Sök i bloggen

#johannasljuvating

Har du en fråga? - Fråga på!

2 besvarade frågor

Bloglovin

Johannas ljuva ting

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards